Wikia

De slagerEdit

Algemene opmerkingenEdit

  • Enkel level 2 spelers kunnen het beroep van slager uitoefenen.
  • De slager verwerkt karkassen tot eetbare stukken vlees.
  • Stukken vlees vullen 2 hongerpunten ( voldoende voor 1 dag) & geven 2 punten aan spierkracht bij.
  • Aleer dit beroep te kiezen, wordt u aangeraden uw burgemeester (of de statistieken) te contacteren of er wel nood is aan een slager. Anders kom je met overproductie te zitten ( en verdient u eigenlijk amper iets).

Werken als slagerEdit

  • Het is noodzakelijk om volledige of halve kwintalen karkassen aan te kopen van de markt en deze in de inventaris van uw erf te plaatsen.
  • Eenmaal er in de inventaris van uw erf karkassen aanwezig zijn kunt u ze verwerken tot stukken vlees. Deze kunt u dan consumeren of verkopen.

Verwerking van KarkassenEdit

  • Als slager kunt u 5 KK (kwintaal koekarkassen) verwerken in 10 stukken vlees of 10 halve KV (kwintaal varkenskarkassen) verwerken tot 10 stukken vlees. Een maximale productie van 10 vleesstukken per werkdag dus.
  • Het is niet mogelijk om een mengeling van KV & KK te verwerken op 1 dag. U dient dus ofwel 5 KK ofwel 10 halve KV te hebben voor maximale productie.

Prijzen & winstenEdit

  • De gemiddelde prijs voor een KK bedraagt ~30 florijnen, de gemiddelde prijs van een KV ~15 florijnen.
  • Er is de mogelijkheid om zelf de prijs van uw vleesstukken te kiezen, doch is het aangeraden er rekening mee te houden dat behalve uzelf ook de consument voordeel wil halen uit zijn aankoop.

Streef dus een dagloon van ~26 florijnen na & verkoop je vleesstukken ongeveer aan 17,6 florijnen per stuk. ( Als aankoopprijs 15 fl.p/s. 2,6 winst per. 2,6*10 = 26.)

Met dank aan:

  • FrèreNico (franse versie)
  • Marthin (engelse versie, vertaling uit frans)
  • Pieterjan (update engelse versie)
  • c0k3 (nederlandse versie, vertaling uit engels)