Wikia

Een handleiding over fruitplukken, vertaald door Karanda.

Geschreven door Baiboe, met dank aan UrShak voor zijn medewerking en het aanleveren van illustraties. Vertaald door Karanda.

Benodigheden en algemene informatieEdit

Velen van jullie hebben erover geklaagd hoe weinig je verdient wanneer je fruit gaat plukken in de boomgaard. Als je een ladder hebt kun je de betere plekken bereiken om fruit te plukken. Maar, je hebt zowel Kracht als Intelligentie nodig om gebruik te maken van een Kleine of Grote ladder en om je te verplaatsen om de beste plekken te bereiken.

Hier een korte handleiding om te laten zien hoe het werkt: Je kunt je verplaatsen van boom naar boom om het beste plekje te vinden om fruit te plukken. Je hebt hiervoor Intelligentie nodig. Hoe hoger je intelligentie des te vaker kun je jezelf verplaatsen om de beste plekken te bereiken.

  • 0-2 IP = probeer 2 bomen
  • 3-5 IP = probeer 3 bomen
  • 6-8 IP = probeer 4 bomen
  • 9-11 IP = probeer 5 bomen
  • 12-14 = probeer 6 bomen
  • 15-18 = probeer 7 bomen

Je hebt kracht nodig om verder te komen naar de betere plekken aan de boom die gemarkeerd zijn door gekleurde stippen op iedere boom.

Kleur Kracht Min. opbrengst (%) Max. opbrengst (%)
paars 0 - 4 120 140
blauw 5 - 9 139 179
rood 10 - 14 144 204
groen 15 - 19 148 228
geel 20 - 24 150 250

De gekleurde stippen op de bomenEdit

Dit is waar je Kracht en Ladders nodig hebt om verder te komen. Je hebt tenminste 10 Kracht nodig en een kleine ladder om de volgende vruchten te kunnen plukken:

Kaartfruit

Je hebt een Kleine Ladder nodig om de rode en blauwe stippen te bereiken, je zult een Grote Ladder nodig hebben voor de groene en gele stippen.

Hoe sneller je 20 Kracht en tenminste 5 Intelligentie plus een grote ladder hebt, des te sneller zul je meer kunnen verdienen met het plukken van fruit. Mensen kunnen een goed inkomen verdienen met een minimum van 5 Intelligentie en 10 Kracht plus een kleine ladder.