Wikia

Emma van den Kasteele
Persoonlijke informatie
IG-naam Emma_m
Geboortedatum 1 december 1455
Geboortestad Rotterdam
Geboorteland Holland

Emma Margaretha van den Kasteele werd geboren als dochter van Sebastiaan van den Kasteele en Elisabeth de Ligne op 1 december 1455.

JeugdEdit

Emma Margaretha van den Kasteele is het tweede kind van Sebastiaan van den Kasteele en Elisabeth de Ligne. Haar broer heet Christiaan Blub van den Kasteele.

Ze had een fijne jeugd en vond het heerlijk in het kasteel waar ze opgroeide. Ze maakte veel plezier. Het was alleen spijtig dat ze haar vader zo weinig zag. In haar hele leven, heeft ze hem maar een paar keer gezien, tot zijn dood. Al zag ze haar familie eigenlijk zoiezo weinig. Emma vermaakte zich meestal zelf of met haar broer. De rest was meestal druk.

Toen ze oud genoeg was om in de keuken te kunnen werken, werd dat haar favoriete plek. Daar kon ze zichzelf uitleven waneer ze wilde en hoe ze het wilde.

Een keer toen haar moeder een tijdje weg was naar opa en oma, kreeg Emma een dagboek van haar. Ze schreef bijna elke dag een stukje erin. Het werd een soort vriendin waar ze alles aan kwijt kon.

Op 1 december ging ze in Rotterdam wonen, dicht in de buurt van opa Ghislenus en oma Nadiakie. Daar was het leuk, maar toch wilde ze wat dichter bij pap en mam wonen. Intelex kwam haar ophalen in Rotterdam zodat ze veilig naar Leiden kon reizen. In Leiden vond ze snel haar plek en ze leerde Intelex steeds beter kennen. Als Intelex haar ten huwelijk vraag op 28 december, antwoord ze ook meteen met ja. Het huwelijk was schitterend, behalve dat haar vader er weer eens niet bij was. Al begon dat te wennen. Zichzelf mocht ze nu Emma Margaretha d'Ursel - van den Kasteele noemen.

Toen haar vader gestorven was, hertrouwde haar moeder enige tijd later met Pilske. Hij werd haar stiefvader. Zij kregen samen een kind, zodat Emma nu ook een halfbroertje heeft, Albert Pilske van Eckhardt.

Samen met Intelex krijgt ze een zoon, Barlimir d'Ursel. Het was heerlijk om een kind te hebben. Niet veel later beviel ze weer, nu van een tweeling: Inwe d'Ursel en Engelica d'Ursel.

Kinderen Edit

Legitieme kinderen uit het huwelijk van Intelex d'Ursel en Emma Margaretha van den Kasteele

In GameEdit

  • IG-naam: Emma_m