Wikia

De gehele geschiedenis is gedetermineerd op een enkele datum en referentie. De Curia is er achter gekomen dat er niet genoeg gelijkheid in datums was, en besloot de kalender van Horatius te nemen als referentiepunt voor alle Aristotelische teksten. Alle officiele archieven van de Aristotelische Kerk, Universeel en Rooms, zullen zich dus moeten baseren op deze kalender. De datum voor de jaarwisseling is geërft van de kalender van Julianus en is dus de eerste januari.

Volgende januarie zullen wij dus de eerste januarie van het jaar 1455 van de Aristotelische Jaartelling zijn, of om precies te zijn, "De Aristotelische Jaartelling van de Vernieuwing van het Geloof".

TrimestersEdit

De kalender van Horatius is gesplitst in twaalf maanden, hergegroepeerd in vier trimesteren:

Eerste trimester (90 of 91 dagen)Edit

  • Januarie > 31 dagen
  • Februarie > 28 of 29 dagen
  • Maart > 31 dagen

Het is aan de Curia om te beslissen of de maand Februarie 28 of 29 dagen bezit. Onze astrologen willen die de formules niet leveren, die aan ketterij de vrije loop kan geven om van onze kennis te profiteren die recht van de Schepper komt.

Tweede trimester (91 dagen)Edit

  • April > 30 dagen
  • Mei > 31 dagen
  • Juni > 30 dagen

Derde trimester (92 dagen)Edit

  • Juli > 31 dagen
  • Augustus > 31 dagen
  • September > 30 dagen

Vierde trimester (92 dagen)Edit

  • Oktober > 31 dagen
  • November > 30 dagen
  • December > 31 dagen

WeekdagenEdit

Een periode van zeven dagen vormt een week. De dagen van een week hebben allen een naam, in het Nederlands: Maandag, Dinsdag, Woensdag, Donderdag, Vrijdag, Zaterdag en Zondag.

De jaartelling die gebruikt wordt met de kalender van Horatius is de Aristotelische jaartelling, dat wil zeggen Jaar van God vanaf de geboorte van Zijn tweede profeet Jeshua Christos. In het Latijn,Anno Dei ab secundi fatidici Sui orto Jeshua Christos. Deze word nog steed in het Latijns gebruikt en het meest na de datum onder zijn afgekorte vorm AD (Anno Dei). De nul was toen der tijd nog niet bekend, er was geen jaar nul.

De geschiedenis van de mensheidEdit

  • I. Prehistorie (begin Schepping tot einde Prehistorie); van de Schepping tot de val van Oanylonië.
  • II. Oudheid (einde Prehistorie tot einde Leven van Aristoteles en Christos); van de val van Oanylnië tot de nederzetting van de Aristotelische Kerk door Christos.
  • III. Aristotelische Jaartelling van de Nederzetting; van de nederzetting van de Aristotelische Kerk door Christos tot het jaar 1452.
  • IV. De Aristotelische Jaartelling van de Vernieuwing van het Geloof; vanaf het jaar 1452.

Voor de periodes Prehistorie en Oudheid, is de datering andersom gerekend in vergelijking met het jaar, vanaf jaar een voor Jeshua Christos, term vaak afgekord in het Nederlands door v. J.-C..

Deze scheiding en de keuze van de datering, is vanaf nu verplicht voor alle aktes geschreven en gemaakt door de Aristotelische Kerk, vanaf de eerste januarie 1455.